Kā radās hosteļi?

Mūsdienās ikviens zina tādu lietu kā hostelis. Laikam jau nebūs daudz tādu cilvēku, kuri šo vārdu nezina vai nekad nav dzirdējuši. Tas nozīmē, ka hosteļi nav radušies nesen, bet jau kādu laiciņu atpakaļ. Taču mūsu ikdienu bez hosteļiem mēs vairs iedomāties nespētu. Ja hosteļi pēkšņi vairs nebūtu, tad protams, cilvēki nakšņotu viesnīcās vai kādos apartamentos, taču varbūt tūrisms kā tāds nebūtu vairs tik liels un plašs, jo daudzi vienkārši nevarētu atļauties vai nu palikt tik ilgu laiku viesnīcā vai arī tur vispār palikt. Tāpēc ir labi, ka mūsu laikmetā ir kas tāds izdomāts. Taču kad tieši radās kas tāds kā hostelis? Pirmo reizi tas parādījās Vācijā jau pirms vairāk nekā 100 gadiem – tālajā 1912.gadā. Kāds vīrs izdomāja radīt ko tādu, lai jaunieši, kuri ikdienā dzīvo un uzturas pilsētā varētu atpūsties no pilsētas trokšņa un burzmas, kā arī ieelpot nedaudz svaigāku gaisu par pieejamām cenām. Tā nu aizsākās hosteļu periods, kurš ir aktuāls vēl joprojām. Vācijā 20 gadu laikā (kopš pirmā hosteļa parādīšanās) tika izveidoti aptuveni 2000 hosteļu visā valsts teritorijā un pamazām hosteļi sāka parādīties arī citās valstīs. Nākamās valstis, kurās sāka parādīties hosteļi bija Polija, Šveice, Lielbritānija, Francija un citas Eiropas valstis. Savukārt ārpus Eiropas robežām pirmais hostelis parādījās ASV. Tā kā Eiropā tajā laikā bija vairāk vai mazāk aktīva karadarbība, tad daudzus hosteļus nācās slēgt vai uz laiku aizvērt – tas arī bija viens no faktoriem, kas kavēja lielāku hosteļu izplatīšanos un attīstību. Taču ASV un Kanādu šādas lietas nekavēja, tāpēc šajās vietās hosteļi tieši sāka ļoti aktīvi izplatīties. Pēc kara beigām, protams, arī hosteļi atsāka savu attīstību no jauna, kā arī tie sāka parādīties visā pasaulē – gan Āzijā, gan Austrālijā, gan Āfrikā, gan Dienvidamerikā. Hosteļi parādījās arvien vairāk, jo pieprasījums pēc tiem bija ļoti liels. Tāpēc ir tikai loģiski, ka cilvēki aktīvi iesaistījās šāda veida biznesā un uzcēla jaunus hosteļus arī lielajās un tūristu vidū populārajās pilsētās. 70. gados ceļošana sāka kļūt arvien populārāka – tā pat bija kā tāda modes lieta, tāpēc bija izdevīgi atvērt savu hosteli – it īpaši tad, ja blakus nebija jau 3 citi hosteļi, kā tas bieži vien ir mūsdienās. Tad vēl bija daudz vietu, kur tādu hosteļu nemaz tuvumā nebija, tā ka bija visas iespējas uzsākt visai ienesīgu biznesu. Šis bizness tikai turpināja augt – arī 80. un 90. gados. Jo vairāk cilvēku ceļo, jo vairāk naktsmītnes ir nepieciešamas. Turklāt, naktsmītnes jau parasti nav tas galvenais, tāpēc bieži vien cilvēki izvēlas pēc principa – jo lētāk, jo labāk. Hosteļu augšupeja nedaudz saplaka pēc traģēdijas 11.septembrī ASV. Ceļotāju skaits uz kādu brīdi samazinājās un daudziem hosteļiem nebija klientu, tāpēc nācās savus hosteļus slēgt. Taču hosteļi atkal sāk iekarot savu vietu jau no 2006. gada. Cilvēki atkal ceļo arvien vairāk, tāpēc arī hosteļi atkal ir nepieciešami. Turklāt mūsdienās jau hosteļi vairs nav tik vienkārši un prasti kā tas bija agrāk. Šobrīd ļoti daudzi hosteļi izdomā ko interesantu, lai klientiem būtu patīkami – lai tas nebūtu tikai lētākais naktsmītnes variants, bet gan lai cilvēki gribētu gan paši atgriezties, gan arī ieteikt šo hosteli saviem draugiem un paziņām.